
|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Ewidencja ludności i dowody osobiste
|
|
|
 |
UNIEWAŻNIENIE DOWODU OSOBISTEGO
|
 |
 |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1 37-560 Pruchnik od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
- Monika Kołodziej
parter pok. 10, tel. 16 623-61-40
|
|
 |

|
Sposób załatwienia sprawy
- Z dniem zgłoszenia do organu dowolnej gminy lub placówki konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego przez jego posiadacza lub przekazania do organu dowolnej gminy lub do placówki konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu osobistego, z dniem utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu posiadacza dowodu osobistego lub wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego, z dniem przekazania posiadaczowi nowego dowodu osobistego, po upływie 4 miesięcy od zaistnienia okoliczności - zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, z wyjątkiem zmiany nazwy organu wydającego.
|
|
 |
 |
Wymagane dokumenty
|
|
 |
 |
Opłata
|
|
 |
 |
Termin załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Tryb odwoławczy
|
|
 |
 |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z dnia 10 września 2010 r.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. (Dz. U. z dnia 16 lutego 2015 r., poz.212) w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
|
|
 |
 |
Uwagi
|
|
 |
 |
Dokumenty do pobrania
|

|
|