|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Ewidencja ludności i dowody tożsamości
|
|
|
|
WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA, UTRATY LUB UPŁYWU TERMINU (PO 10 LATACH)
|
|
|
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
-
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 47, poz. 384)
|
|
|
|
Sposób załatwienia sprawy
- Wydanie dowodu osobistego.
|
|
|
|
Wymagane dokumenty
-
Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego własnoręcznie podpisany i osobiście złożony (wniosek dostępny na stronie internetowej urzędu lub na stanowisku pracy).
-
2 aktualne fotografie podpisane imieniem i nazwiskiem (lewy pól profil z widocznym lewym uchem).
-
Odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński i urodzone są poza terenem Gminy Pruchnik.
-
Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (w przypadku osób, które zawarły związek małżeński poza terenem Gminy Pruchnik).
-
Posiadany dowód osobisty do wglądu.
|
|
|
|
Opłata
|
|
|
|
Termin załatwienia sprawy
|
|
|
|
Tryb odwoławczy
|
|
|
|
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
parter, pok. Nr 10 tel. 16 623 61 40
|
|
|
|
Uwagi
- Dokumenty należy składać i odbierać osobiście. Posiadacz dowodu osobistego w ciągu 14 dni od daty zmiany danych zawartych w dowodzie winien wystąpić o jego wymianę.
|
|
|
|
Dokumenty do pobrania
|
|
|