strona domowa
strona domowa

 

Urząd Miejski w Pruchniku

ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik
tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25
e-mail: sekretariat@gminapruchnik.p
l

Ewidencja ludności i dowody tożsamości

WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA, UTRATY LUB UPŁYWU TERMINU (PO 10 LATACH)

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)

  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 47, poz. 384)

Sposób załatwienia sprawy

  • Wydanie dowodu osobistego.

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego własnoręcznie podpisany i osobiście złożony (wniosek dostępny na stronie internetowej urzędu lub na stanowisku pracy).

  • 2 aktualne fotografie podpisane imieniem i nazwiskiem (lewy pól profil z widocznym lewym uchem).

  • Odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński i urodzone są poza terenem Gminy Pruchnik.

  • Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (w przypadku osób, które zawarły związek małżeński poza terenem Gminy Pruchnik).

  • Posiadany dowód osobisty do wglądu.

Opłata

  • Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy

  • W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy

  • Nie przysługuje tryb odwoławczy.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

  • Aleksandra Jarosz - inspektor

parter, pok. Nr 10
tel. 16 623 61 40

Uwagi

  • Dokumenty należy składać i odbierać osobiście. Posiadacz dowodu osobistego w ciągu 14 dni od daty zmiany danych zawartych w dowodzie winien wystąpić o jego wymianę.

Dokumenty do pobrania

  • Karta Usługi




  Wejscia: 1887