strona domowa
strona domowa

 

Urząd Miejski w Pruchniku

ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik
tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25
e-mail: sekretariat@gminapruchnik.p
l

Ewidencja ludności i dowody tożsamości

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O UTRACIE DOWODU OSOBISTEGO

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)

  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 47, poz. 384)

Sposób załatwienia sprawy

  • Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.

Wymagane dokumenty

  • Osobiste zgłoszenie w Urzędzie Miejskim w Pruchniku lub w najbliższym organie Gminy, lub powiadomić właściwą ze względu na miejsce pobytu polską placówkę konsularną.

Opłata

  • Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy

  • W dniu zgłoszenia do urzędu.

Tryb odwoławczy

  • Nie przysługuje tryb odwoławczy.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

  • Aleksandra Jarosz - inspektor

parter, pok. Nr 10
tel. 16 623 61 40

Uwagi

  • Osoba, która utraciła dowód osobisty jest zobowiązana wystąpić niezwłocznie o wydanie nowego dokumentu.

  • W razie znalezienia własnego lub cudzego dowodu osobistego należy niezwłocznie zwrócić go organowi, który wydał ten dokument.

Dokumenty do pobrania

  • Karta Usługi




  Wejscia: 1345