
|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, 16 628 80 24, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Referat budżetu, finansów, podatków i opłat lokalnych
|
|
|
 |
ULGA Z TYTUŁU NABYCIA GRUNTÓW
|
 |
 |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1 37-560 Pruchnik od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
Osoby właściwe do załatwienia sprawy
I piętro, pok. Nr 26 tel. 16 623 61 19
|
|
 |
 |
Sposób załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Wymagane dokumenty
|
|
 |
 |
Opłata
|
|
 |
 |
Termin załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Tryb odwoławczy
|
|
 |
 |
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 poz. 201 t.j. z dnia 2017.02.01 ze zm.)
-
art. 12 ust. 1 pkt 4 , art. 12 ust 3 -8 , art. 13d ustawy dnia 15 stycznia 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892)
|
|
 |
 |
Uwagi
-
Ulga z tytułu nabycia gruntów przysługuje podatnikom podatku rolnego z tytułu utworzenia nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenia już istniejącego do powierzchni nie przekraczającej 100 ha.
-
Okres zwolnienia wynosi 5 lat licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu , w którym zawarto umowę sprzedaży gruntów. Po upływie okresu zwolnienia tj. 5 lat stosuje się ulgę w podatku rolnym polegająca na obniżeniu podatku w 1 roku o 75 % i w drugim roku o 50%
-
W razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych nie stosuje się zwolnienia, jeżeli nabywca jest małżonkiem, krewnym w linii prostej lub jego małżonkiem, pasierbem, zięciem lub synową sprzedawcy gruntów
-
Ulga podatkowa udzielana jest na wniosek podatnika. Ulgę stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu , w którym złożono wniosek
|
|
 |
 |
Dokumenty do pobrania
|
|
- WNIOSEK o udzielenie ulgi z tytułu nabycia gruntu
|
|
|
- OŚWIADCZENIE o wielkości pomocy de minimis
|
|
- FORMULARZ pomoc w rolnictwie
|
|

|
|
|