Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609) oraz § 14 ust 5 Statutu Gminy Pruchnik przyjętego Uchwałą Nr XLVI/330/2018 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 08.11.2018 r. zawiadamiam, że w dniu 24 czerwca 2024 r. o godz. 11:00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Pruchniku odbędzie się III Sesja Rady Miejskiej w Pruchniku poświęcona m.in. rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok.
Zaplanowany porządek obrad III Sesji Rady Miejskiej w Pruchniku:
- Otwarcie sesji.
- Stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu obrad z II sesji.
- Przedstawienie sprawozdania Burmistrza Pruchnika z działalności międzysesyjnej.
- Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Pruchnik za 2023 rok
1) przedstawienie raportu, 2) debata nad raportem, 3) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Pruchnika (projekt 1)
- Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok oraz udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok w tym:
1) przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruchnika za 2023 rok, 2) przedstawienie sprawozdania finansowego za rok 2023, 3) przedstawienie informacji o stanie mienia Gminy Pruchnik za 2023 rok, 4) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Pruchnika sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 rok, 5) przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu za 2023 rok oraz w sprawie sprawozdań finansowych za 2023 rok, 6) dyskusja, 7) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy za rok 2023 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok (projekt 2) 8) przestawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok, 9) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pruchniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok, 10) dyskusja, 11) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok (projekt 3) .
- Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Pruchnik (projekt 4) .
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zakupu nieruchomości w Pruchniku (projekt 5) .
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników sądowych (projekt 6) .
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat, w prowadzonych przez Gminę Pruchnik placówkach wychowania przedszkolnego (projekt 7) .
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Pruchnik na 2024 rok (projekt 8) .
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej (projekt 9) .
- Zgłaszanie interpelacji przez radnych i ich kluby.
- Wolne wnioski, zapytania i informacje.
- Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
- Zamknięcie sesji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pruchniku
Dawid Mazur
Informacja o debacie nad raportem o stanie gminy:
Zgodnie z art. 28aa. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):
"6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby."
W związku z powyższym ewentualne zgłoszenia wraz z listą podpisów należy składać w formie pisemnej w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pruchniku do dnia 21.06.2024 r.
Do pobrania:
Raport o stanie gminy Pruchnik za 2023 rok -
Transmisja z obrad:
|