strona domowa
strona domowa
Zawiadomienie o III Sesji Rady Miejskiej w Pruchniku - 24.06.2024 r.
wtorek, 11 czerwca 2024 10:16

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2024 r. poz. 609) oraz § 14 ust 5 Statutu Gminy Pruchnik przyjętego Uchwałą Nr XLVI/330/2018 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 08.11.2018 r. zawiadamiam, że w dniu 24 czerwca 2024 r. o godz. 11:00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Pruchniku odbędzie się III Sesja Rady Miejskiej w Pruchniku poświęcona m.in. rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok.

 

Zaplanowany porządek obrad III Sesji Rady Miejskiej w Pruchniku:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu obrad z II sesji.
  5. Przedstawienie sprawozdania Burmistrza Pruchnika z działalności międzysesyjnej.
  6. Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Pruchnik za 2023 rok
    1) przedstawienie raportu,
    2) debata nad raportem,
    3) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Pruchnika (projekt 1)

  7. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok oraz udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok w tym:
    1) przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruchnika za 2023 rok,
    2) przedstawienie sprawozdania finansowego za rok 2023,
    3) przedstawienie informacji o stanie mienia Gminy Pruchnik za 2023 rok,
    4) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Pruchnika sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 rok,
    5) przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu za 2023 rok oraz w sprawie sprawozdań finansowych za 2023 rok,
    6) dyskusja,
    7) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy za rok 2023 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2023 rok (projekt 2)
    8) przestawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok,
    9) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pruchniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok,
    10) dyskusja,
    11) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruchnika za 2023 rok (projekt 3) .

  8. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Pruchnik (projekt 4) .
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zakupu nieruchomości w Pruchniku (projekt 5) .
  10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników sądowych (projekt 6) .
  11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat, w prowadzonych przez Gminę Pruchnik placówkach wychowania przedszkolnego (projekt 7) .
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Pruchnik na 2024 rok (projekt 8) .
  13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej (projekt 9) .

  14. Zgłaszanie interpelacji przez radnych i ich kluby.
  15. Wolne wnioski, zapytania i informacje.
  16. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
  17. Zamknięcie sesji.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Pruchniku

Dawid Mazur

 

 

Informacja o debacie nad raportem o stanie gminy:

Zgodnie z art. 28aa. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):

"6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;

2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.

8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby."

W związku z powyższym ewentualne zgłoszenia wraz z listą podpisów należy składać w formie pisemnej w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pruchniku do dnia 21.06.2024 r.



Do pobrania:

Raport o stanie gminy Pruchnik za 2023 rok -

 

 

 

Transmisja z obrad:

 

  Wejscia: 1011