Zarządzenie nr 10/2022 Burmistrza Pruchnika z dnia 28 lutego 2022 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2022 r.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) oraz Uchwały Nr XXVIII/194/2021 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie: przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Pruchnik z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 r.
zarządzam, co następuje:
§ 1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2022 roku, z zakresu:
1) ochrony i promocji zdrowia oraz przeciwdziałania uzależnieniom,
§ 2. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3. Ogłoszenie o konkursie publikuje się poprzez jego zamieszczenie: 1) w Biuletynie Informacji Publicznej; 2) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pruchniku; 3) na stronie internetowej www.gminapruchnik.pl;
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Pruchnika mgr inż. Wacław Szkoła
Załącznik do Zarządzenia Nr 10/2022 Burmistrza Pruchnika z dnia 28 lutego 2022 r.
OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) oraz Uchwały Nr XXVIII/194/2021 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 16 listopada 2020 r. w sprawie: przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Pruchnik z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 r.
Burmistrz Pruchnika ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz przeciwdziałania uzależnieniom w 2022r.
I. PODMIOT UPRAWNIONY
- O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz których działalność statutowa zgodna jest z dziedziną zlecanego zadania.
II. RODZAJ ZADANIA ORAZ WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW:
- Ochrona i promocja zdrowia oraz przeciwdziałanie uzależnieniom:
a) organizowanie i rozwijanie różnych form uczestnictwa osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin w życiu społeczności lokalnej tj. organizacja pikników, rajdów, spotkania turystyczno-edukacyjne, spotkanie Mikołajkowe, na kwotę 15 000 zł (wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania w 2021 r. wynosiła 15 000 zł); b) prowadzenie działań z zakresu zagospodarowania wolnego czasu oraz działalności profilaktyczno-wychowawczej tj. wyjazdy na basen i zajęcia z tenisa stołowego w ramach profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, na kwotę 25 000 zł (wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania w 2021 r. wynosiła 23 000 zł). c) prowadzenie działań z zakresu zagospodarowania wolnego czasu oraz działalności profilaktyczno-wychowawczej tj. szkolenie dzieci i młodzieży w piłkę nożną na terenie Gminy Pruchnik w ramach profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, na kwotę 20 000 zł (wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania w 2021 r. wynosiła 20 000 zł).
III. ZASADY I WARUNKI PRZYZNAWANIA DOTACJI
- Oferta powinna zawierać:
a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego; b) termin i miejsce realizacji zadania; c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania; d) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania; e) wysokość środków finansowych własnych albo pozyskanych na realizację zadania z innych źródeł; f) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie; g) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
- Do oferty należy dołączyć:
a) aktualny odpis z KRS (dopuszcza się wydruk ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości) lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta oraz umocowanie osób do reprezentowania; b) pełnomocnictwo w przypadku, gdy oferta jest podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania oferenta; c) statut organizacji; d) numer konta bankowego na który będą przekazywane środki ewentualnej przyznanej dotacji na realizację zadania; e) oświadczenie że nie jest prowadzone wobec oferenta postępowanie egzekucyjne, postępowanie sądowe lub administracyjne, które może skutkować wszczęciem takiego postępowania egzekucyjnego; f) numer PESEL osób uprawnionych, które w imieniu oferenta w przypadku przyznanej dotacji będą podpisywały umowę.
- Oferty należy składać na formularzu zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdania z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018 poz. 2057) w zależności od rodzaju zadania publicznego oraz złożenie go wraz z wymaganymi załącznikami w terminie i w sposób określony w niniejszym ogłoszeniu.
- Wszystkie kserokopie złożonych dokumentów powinny być opatrzone adnotacją: „za zgodność kserokopii z oryginałem”, pieczęcią oraz podpisem upoważnionych osób do reprezentowania oferenta.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
- Za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji odpowiada oferent.
- Zadania będą realizowane na rzecz mieszkańców Gminy Pruchnik.
- Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.\
- Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 9.
- Warunkiem zawarcia umowy jest:
a) złożenie zaktualizowanego harmonogramu zadania (o ile nastąpiły zmiany w stosunku do złożonej oferty). Czas realizacji zadania powinien obejmować okres przygotowania, przeprowadzenia i rozliczania zadania, jednak nie dłuższy niż wskazany w ogłoszeniu, b) złożenie zaktualizowanego kosztorysu zadania (o ile nastąpiły zmiany w stosunku do złożonej oferty). W przypadku przyznania mniejszego dofinansowania obowiązuje zasada zachowania procentowej wysokości finansowego wkładu własnego oferenta w stosunku do kosztu całkowitego zadania lub utrzymanie zadeklarowanej w ofercie kwoty wkładu własnego.
- Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie wsparcia finansowego poprzez udzielenie dotacji celowej. Przyznanie dotacji ma miejsce tylko w przypadku wniesienia w realizację zadania nie mniej niż 10% wkładu własnego finansowy i/lub osobowy przez podmiot ubiegający się o dotację.
- W trakcie realizacji zadania dopuszcza się możliwość dokonania pomiędzy poszczególnymi pozycjami w kosztorysie przesunięć do 10%, bez konieczności sporządzenia aneksu. Zmiany powyżej 10 % wymagają pisemnej zgody Burmistrza, po wcześniejszym złożeniu przez Oferenta stosownego wniosku wraz z uzasadnieniem oraz zaktualizowaną kalkulacją kosztów realizacji zadania publicznego. Wskazane zmiany wymagają sporządzenia aneksu.
IV. TERMIN, TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY:
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 14 dni od dnia otwarcia ofert.
- Zadanie ma być zrealizowane zgodnie z harmonogramem opracowanym przez wnioskodawcę w okresie od dnia podpisania umowy do dnia określonego w ofercie nie dłużej jednak niż do 12 grudnia 2022r.
- Oceny formalnej i merytorycznej dokonuje komisja do spraw rozpatrzenia ofert powołana zarządzeniem Burmistrza Pruchnika.
- Oferty zweryfikowane pozytywnie pod względem formalnym są oceniane merytorycznie, ocenia się:
a) możliwość zrealizowania zadania przez podmiot zgłaszający ofertę; b) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania; c) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie; d) planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków organizacji i podmiotów realizujących zadanie; e) planowany przez oferenta udział finansowy środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego; f) uwzględnia się analizę i ocenę zlecanych zadań zrealizowanych przez oferentów w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość wykonania zadania oraz sposób realizowania na ten cel środków.
- Komisja przedstawia swoją opinię Burmistrzowi, który dokonuje ostatecznego wyboru ofert.
- Burmistrz Pruchnika zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyn.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zamieszcza się w BIP Urzędu Miejskiego w Pruchniku, na stronie internetowej www.gminapruchnik.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pruchniku.
V. TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY KONKURSOWEJ:
- Oferty należy składać w terminie do dnia 22 marca 2022 r. do godz. 1500 w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pruchniku przy ul. Rynek 1.
- Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z adnotacją określonego zadania.
- Oferty, które zostaną złożone po dniu 22 marca 2022 r. nie będą rozpatrywane.
Dotyczy to również ofert przesłanych drogą pocztową, doręczonych po ww. terminie.
|