Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi |
|

|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Referat budżetu, finansów, podatków i opłat lokalnych
|
|
|
 |
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
|
 |
 |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1 37-560 Pruchnik od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
- II piętro, pok. Nr 35
tel. 16 623 61 26
|
|
 |
 |
Sposób załatwienia sprawy
-
Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałej.
-
Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.
|
|
 |
 |
Wymagane dokumenty
-
W przypadku złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne. Składający deklarację zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające dane w niej zawarte.
Załączniki do deklaracji: • obowiązkowo do pierwszej deklaracji, pełnomocnictwo zgodne z art. 137 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) w przypadku reprezentowania właściciela nieruchomości przez pełnomocnika, • dokument potwierdzający fakt zawieszenia działalności lub likwidacji działalności, w przypadku zaistnienia tego fakt.
|
|
 |
 |
Opłata
|
|
 |
 |
Termin załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Tryb odwoławczy
|
|
 |
 |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.),
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.)
|
|
 |
 |
Uwagi
- Właściciel nieruchomości zamieszkałej jest zobowiązany złożyć deklarację w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych oraz zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość należnej opłaty.
- Właściciel nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne jest obowiązany złożyć deklarację w terminie 10 dni od dnia powstania odpadów komunalnych na danej nieruchomości.
- W przypadku zmiany danych zawartych w deklaracji, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 10 dni od dnia nastąpienia zmiany.
- Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać bez wezwania w terminach kwartalnych:
a. I rata - płatna do 30 stycznia za I kwartał b. II rata - płatna do 10 kwietnia za II kwartał c. III rata - płatna do 10 lipca za III kwartał d. IV rata - płatna do 10 października za IV kwartał
- Opłatę można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Pruchniku lub na rachunek bankowy nr 08 9096 0004 2003 0018 0975 0028,
- Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego na podstawie
art. 3 a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1427 ze zm.)
- W razie niezłożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, Burmistrz Pruchnika określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
|
|
 |

|
|
|