
|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Urząd Stanu Cywilnego
|
|
|
 |
ZGŁOSZENIE ZGONU
|
 |
 |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Urząd Stanu Cywilnego w Pruchniku
ul. Rynek 1 37-560 Pruchnik od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
-
Jadwiga Kłopot – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Pruchniku parter pok. 11, tel. 16 623-61-20 e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
|
 |

|
Sposób załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Wymagane dokumenty
- karta zgonu wydana przez lekarza lub placówkę służby zdrowia,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- zezwolenie na sporządzenie aktu zgonu, wydane przez prokuratora – w sytuacji uzasadnionego podejrzenia, że przyczyną śmierci było przestępstwo lub samobójstwo,
- ważny dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon – do wglądu,
- paszport osoby zmarłej,
- książeczka wojskowa osoby zmarłej
|
|
 |
 |
Opłata
- Zwolnione z opłaty skarbowej jest:
- sporządzenie aktu zgonu, - pierwszy odpis skrócony aktu zgonu.
- Opłacie skarbowej podlega:
- kolejny odpis aktu zgonu – skrócony 22 zł, zupełny 33 zł, - pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu, jeśli takie zostało udzielone – 17,00 zł. Zwolnione z opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone: wstępnym (rodzice, dziadkowie), zstępnym (dzieci) oraz rodzeństwu.
-
Opłatę skarbową można uiścić:
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Pruchniku, ul. Rynek 1, nr rachunku 19 9096 0004 2003 0018 0975 0024 - na miejscu, w kasie urzędu.
|
|
 |
 |
Termin załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Tryb odwoławczy
- Odwołania w sprawie odmowy sporządzenia aktu zgonu rozpatruje Wojewoda Podkarpacki, adres: Podkarpacki Urząd Wojewódzki, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów. Odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Pruchniku.
- Termin odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
|
|
 |
 |
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (j.t. Dz. U. z 2014 r., poz 1741 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 783 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 2126 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (j.t. Dz.U. z 2016 r. poz. 758 z późn. zm.).
|
|
 |
 |
Uwagi
-
Zgłoszenie zgonu należy dokonać w ciągu 3 dni od dnia zgonu, w przypadku śmierci spowodowanej chorobą zakaźną zgłoszenie winno nastąpić w ciągu 24 godzin.
-
Rejestracji zgonu dokonuje się w USC właściwym dla miejsca zgonu lub miejsca znalezienia zwłok.
|
|
 |
 |
Dokumenty do pobrania
|

|
|