Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości

Artykuł

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1
37-560 Pruchnik
od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.

Osoby właściwe do załatwienia sprawy

  • obsługa osób fizycznych:
    • Olejarz Kazimiera – inspektor
    • mgr Urban Artur – inspektor
  • obsługa osób prawnych:
    • Kielar Anna – inspektor.

I piętro, pok. Nr 26
tel. 16 623 61 19


Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji w sprawie naliczenia podatku od nieruchomości dla osób fizycznych
Kontrola poprawności złożonej deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych


Wymagane dokumenty

  • Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości – od osób prawnych (DL – 1)
  • Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach. – dla osób fizycznych (IP – 1)

Opłata

Nie pobiera się opłat


Termin załatwienia sprawy

  • Osoby prawne składają deklarację podatkową w terminie do 15 stycznia roku podatkowego lub w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub korektę do złożonej deklaracji
  • Osoby fizyczne składają informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub jego wygaśnięcia

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu za pośrednictwem Burmistrza Pruchnika w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.)
  • Uchwała Nr XLVII/351/2023 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2023 r., poz. 5404)
  • Uchwała Nr X/70/2015 Rady Miejskiej w Pruchnikuz dnia 27 października 2015 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2015 r., poz. 3253)
  • Uchwała Nr XXVIII/191/2021 Rady Miejskiej w Pruchnikuz dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały własnej (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2021 r., poz. 4339)

Uwagi

  • Osoby prawne wpłacają obliczony w deklaracji podatek bez wezwania na rachunek urzędu lub w kasie w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, terminie do 15 każdego miesiąca
  • Osoby fizyczne wpłacają podatek od nieruchomości na podstawie decyzji wymiarowej w czterech ratach płatnych:
    • I rata płatna do 15 marca roku podatkowego
    • II rata płatna do 15 maja roku podatkowego
    • III rata płatna do 15 września roku podatkowego
    • IV rata płatna do 15 listopada roku podatkowego
  • Podatnicy mogą dokonać wpłaty podatku na rachunek bankowy nr 19 9096 0004 2003 0018 0975 0024, w kasie Urzędu Miejskiego w Pruchniku lub do rąk sołtysa

Dokumenty do pobrania:

DOKUMENTY OBOWIĄZUJĄCE OD DNIA 01.07.2019 r.:

Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Pruchniku
ul Rynek 1, 37-560 Pruchnik

tel.: 16 623 61 14

email: sekretariat@gminapruchnik.pl

Statystyki
Licznik odwiedzin:124 149
Dzisiaj:103
Gości on-line:5
Twoje IP:216.73.216.61
Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.