Artykuł
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1
37-560 Pruchnik
od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
Osoby właściwe do załatwienia sprawy
- obsługa osób fizycznych:
- Olejarz Kazimiera – inspektor
- mgr Urban Artur – inspektor
- obsługa osób prawnych:
- Kielar Anna – inspektor.
I piętro, pok. Nr 26
tel. 16 623 61 19
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji w sprawie naliczenia podatku od nieruchomości dla osób fizycznych
Kontrola poprawności złożonej deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych
Wymagane dokumenty
- Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości – od osób prawnych (DL – 1)
- Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach. – dla osób fizycznych (IP – 1)
Opłata
Nie pobiera się opłat
Termin załatwienia sprawy
- Osoby prawne składają deklarację podatkową w terminie do 15 stycznia roku podatkowego lub w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub korektę do złożonej deklaracji
- Osoby fizyczne składają informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub jego wygaśnięcia
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu za pośrednictwem Burmistrza Pruchnika w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.)
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.)
- Uchwała Nr XLVII/351/2023 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2023 r., poz. 5404)
- Uchwała Nr X/70/2015 Rady Miejskiej w Pruchnikuz dnia 27 października 2015 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2015 r., poz. 3253)
- Uchwała Nr XXVIII/191/2021 Rady Miejskiej w Pruchnikuz dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały własnej (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2021 r., poz. 4339)
Uwagi
- Osoby prawne wpłacają obliczony w deklaracji podatek bez wezwania na rachunek urzędu lub w kasie w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, terminie do 15 każdego miesiąca
- Osoby fizyczne wpłacają podatek od nieruchomości na podstawie decyzji wymiarowej w czterech ratach płatnych:
- I rata płatna do 15 marca roku podatkowego
- II rata płatna do 15 maja roku podatkowego
- III rata płatna do 15 września roku podatkowego
- IV rata płatna do 15 listopada roku podatkowego
- Podatnicy mogą dokonać wpłaty podatku na rachunek bankowy nr 19 9096 0004 2003 0018 0975 0024, w kasie Urzędu Miejskiego w Pruchniku lub do rąk sołtysa
Dokumenty do pobrania:
DOKUMENTY OBOWIĄZUJĄCE OD DNIA 01.07.2019 r.:
- 1. Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1)
- 1.1. Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (ZIN-1)
- 1.2. Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (ZIN-2)
- 1.3. Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników (ZIN-3)
- 2. Deklaracja na podatek od nieruchomości (DN-1)
- 2.1. Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (ZDN-1)
- 2.2. Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (ZDN-2)




















