Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.

Artykuł

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1
37-560 Pruchnik
od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

Monika Kołodziej
parter pok. 10,
tel. 16 623-61-40


Sposób załatwienia sprawy

Urząd Miejski przeprowadza postępowanie wyjaśniające na rozprawie, polegające między innymi na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, oględzin w lokalu.


Wymagane dokumenty

  1. Podanie z umotywowanym uzasadnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł tego obowiązku dopełnić w trybie określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. RP, poz. 1475).
  2. Tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić (do wglądu), a którego kserokopię należy dołączyć do podania.

Opłata

Od decyzji administracyjnej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 10 zł.

  • Opłatę za pełnomocnictwo można uiścić:
    • przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Pruchniku, ul. Rynek 1,|
      nr rachunku 19 9096 0004 2003 0018 0975 0024
    • na miejscu, w kasie urzędu.

Termin załatwienia sprawy

Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.


Tryb odwoławczy

  • Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Pruchnika w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
  • Odwołanie składa się w Urzędzie Miejskim w Pruchniku.
  • Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Podstawa prawna

  • art.31 ust.1 i 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r., Nr. 217, poz. 1427),
  • wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27.05.2002r. sygn. akt K. 20/01 (Dz. U. Nr 78, poz. 716),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012.1282),
  • ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013, poz.267).

Uwagi

Przy zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, wypełniony druk (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące) potwierdzony przez osobę (osoby) posiadającą(e) tytuł prawny do lokalu, zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w sytuacji ubiegania się o stałe zameldowanie) i do wglądu oryginał tytułu prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania. Podstawa prawna: art. 28 ust.1, 2, 3 i 4 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r., poz. 217).


Dokumenty do pobrania

brak

Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Pruchniku
ul Rynek 1, 37-560 Pruchnik

tel.: 16 623 61 14

email: sekretariat@gminapruchnik.pl

Statystyki
Licznik odwiedzin:124 147
Dzisiaj:103
Gości on-line:5
Twoje IP:216.73.216.61
Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.